Mert nem csak a szépség, az egészség is fontos
Interjú Hegedüs Zoltán mesterfodrásszal, az új rózsadombi Sóklinika egyik vezetőjével.

A közelmúltban zajlott Londonban a Salon International 2015, a fodrászok és a fodrászati márkák számára rendezett egyik legnagyobb esemény a világon. Természetesen Hegedűs Zoltán mesterfodrász is részt vett az eseményen és rengeteg tapasztalattal gazdagodva tért haza, hogy a rózsadombi Allure Szépségszalon vendégei is a legfrissebb trendeknek megfelelő frizurákkal hódíthassanak az őszi-tavaszi szezonban.

A naprakész nemzetközi trendek mellett valami egészen izgalmas, új dologgal is találkozhatnak az Allure Szépségszalon vendégei a jövőben. Budapesten már négy helyen, októbertől Hegedűs Zoltán szépségszalonjában is várja vendégeit az Indiso, Magyarország legelismertebb egészségügyi száraz sóterápiája. A nyitást már az első napokban hatalmas érdeklődés övezte, többek között erről beszélgettünk Hegedűs Zoltán mesterfodrásszal, az Allure Szépségszalon tulajdonosával.

Mi volt a döntő motiváció a pályaválasztásakor?

Nem ez az első szakmám, amibe belekezdtem: gépészként végeztem a középiskolában, de mivel mindig jellemző volt rám a kreativitás, ezért rájöttem, hogy jó lenne olyan szakmát választani, ahol ezt is kamatoztathatom, illetve megvalósíthatom önmagam. Persze emellett fontos volt a szülői példa is: édesanyám egész életében fodrász volt, édesapám pedig pályája elején szintén, aztán Ő inkább a gépészetet választotta.

Mióta dolgozik fodrászként, mikor tett mestervizsgát?

Közel 20 éve, érettségi után végeztem el Debrecenben egy 2 éves képzést, fodrászmesterré az idei évben váltam, neves fodrászokból álló bizottság előtt bizonyítottam szakmai felkészültségemet.

Miért van szükség rá, hogy egy mesterfodrász nemzetközi eseményeken / megmérettetésen vegyen részt?

Nem feltétlenül kell mesterfodrásznak lenni, de talán nagyobb a felelőssége azoknak, akik oktatnak, és színpadi produkciókon vesznek részt, ezért fontos, hogy ezek az emberek többet tudjanak a szakmáról, nyitottabbak legyenek az újdonságok felé. Fantasztikus témák vannak a nagyvilágban, amelyeket érdemes befogadni és ezekből a stílusokból szemezgetni, saját egyéniséget kialakítani, hogy minél egyedibbek legyünk. Ezért is érdemes a nagy kifutók trendjeit követni, hogy fejlődhessünk.

Milyen gyakran vannak ilyen események és Ön milyen gyakran jár ilyen eseményekre?

Nálunk az év nem januárban kezdődik, hanem ősszel, ekkor szokták megrendezni ezeket az eseményeket. Számomra egy nagyon fontos esemény a londoni Salon International kiállítás, ez Anglia legnagyobb szépségkiállítása. Itt minden nagy fodrász márka jelen van fodrász csapataival, akiktől információkat gyűjthetünk, inspirálódhatunk, ezáltal lendületet kapunk az évhez.

Már októberben és novemberben is sűrű a program, oktatásokon veszek részt, workshopokon adom tovább a megszerzett tudást, melyből én is egész évben dolgozom.

Ezt a frissen szerzett tudást rögtön a kliensek részére is prezentálják? Van erre igény?

Amit az említett kiállításon látunk, az egy erős trendvonal, amelyet le kell fordítanunk szalon szintre. Természetesen színpadi előadások és fotózás esetén, vagy oktatáskor használjuk ezt a tudást, de a szalon vendégeinél legtöbbször csak az adott trend stílusjegyei jelennek meg. Nálunk a fő szempont, hogy jól álljon és csak utána, hogy trendi legyen. Persze akik igénylik, azoknál intenzívebben alkalmazzuk a színt vagy a formavilágot.

Mi volt az idei Salon International legnagyobb „durranása”?

Az ideinek is, mint az összesnek véleményem szerint a Sassoon Academy bemutatója volt, ahol mindig teltházzal mutatják be a legújabb kollekciókat, rengeteg gyönyörű modell és ruhadarab segítségével tálalják a legújabb trendeket, inspirációkat. Ezt nevezném a rendezvény koronájának.

Mik voltak az idei Salon International legmegdöbbentőbb tapasztalatai?

Bár a rendezvényen évről évre kevesebb a kiállító, pozitív tapasztalat talán az, hogy a legkiválóbb márkák és csapatok stabilan ott vannak és már nem csak szemináriumokon lehet őket látni, hanem egyre több olyan kiállítói terület van, ahol kiváló szakemberek workshopok keretében mutatják meg szakmai tudásukat.

Mikor nyílt meg az Allure Szépségszalon és milyen indíttatásból?

Pályafutásom alatt több kiváló üzletben szereztem tapasztalatot és ezeket összerakva saját koncepciót hoztam létre: ennek gyümölcseként 7 éve egy családias hangulatú szalont nyitottunk a feleségemmel. Nálunk valóban a vendég a legfontosabb, de talán ez a szakmán belül teljesen egyértelmű. Szlogenünk „A szépség ezer arca,” ezt próbáljunk megvalósítani, követni.

Milyen szolgáltatásokat vehetnek igénybe az Allure Szépségszalonba látogatók?

Teljes körű szépségápoláshoz és egészségmegőrzéshez kapcsolódó szolgáltatásaink vannak: fodrászat, kozmetika, manikűr, pedikűr, masszázs és nagy újdonságunk az Indiso egészségügyi száraz sóterápia.

Jellemzően kik az Allure Szépségszalon vendégei?

Nagyrészt egészségtudatos, önmagukra igényes emberek a vendégeink. Mindenki ugyanabban a gondoskodó bánásmódban részesül, aki a szalonunkba betér. Igen széles a vendégkörünk, kezdve az egyszerű formavilágok kedvelőitől, de vannak olyanok is, akik jobban követik a trendeket. A kozmetikában előtérbe helyezzük a natúrkozmetikumokat, a masszázsnál a manuál terápia és a gyógyítás a fő vonal, de ugyanez jellemző a pedikűrre, manikűrre is: nem csak esztétikai, de gyógyászati céllal is működünk. Tapasztalatom szerint azok a vendégek, akik nem csak szépséget, de egészséget is kapnak egy ilyen szalontól, hűségesebb kliensekké válnak.

Tudomásunk szerint aktívan sportol. Az élet minden területén fontos Önnek a szépségápolás és az egészségmegőrzés?

Számomra is nagyon fontos az egészséges életmód, tizenéves korom óta sportolok. Mindig is a nagy állóképességet igénylő sportok álltak hozzám a legközelebb, ezért a triatlon mellett tettem le a voksomat és sportpályafutásom alatt már négyszer teljesítettem a hosszú távú triatlont, ismertebb nevén Ironman-t.

Mikor és hol találkozott először az Indiso egészségügyi száraz sóterápiával?

Ezt is a sportfelkészülésemhez tudom kötni, 2 évvel ezelőtt egy Ironman felkészülésem során nyáron elkaptam egy felső légúti betegséget és nem tudtam belőle kigyógyulni. Már az antibiotikum se segített a nehézlégzésemen és a füldugulásomon. A barátaim ajánlására próbáltam ki az egészségügyi száraz sóterápiát és úgy éreztem, kár, hogy nem ezzel kezdtem, mert ez hozta meg a gyors javulást az állapotomban és a versenyig rendbe is jöttem.

Egyéb személyes tapasztalatai vannak az egészségügyi száraz sóterápiával kapcsolatban?

Van két kislányom, akik rendszeresen elkapnak mindent. Velük együtt járunk ezekre a terápiákra, hogy mindannyian együtt gyógyuljunk. Mióta Ők is járnak, könnyebben esnek át ezeken a felső légúti megbetegedéseken.

Úgy gondolja, hogy prevencióként is hatásos ez a terápia?

Igen, annak érdekében, hogy ne jöjjön elő megint valamilyen légúti betegség, időközönként jómagam is részt szoktam venni egészségügyi száraz sóterápiás kezeléseken, megelőzés céljából.

Mi volt az oka, hogy úgy döntött, hogy egészségügyi száraz sóterápiával bővíti a szépségszalon szolgáltatásait?

Két éve, amikor megismerkedtem ezzel a terápiával, eszembe jutott, hogy mi lenne, ha ezzel bővítenénk a szolgáltatások körét, de akkor nem volt alkalmas terület erre. Sok vendégemnél tapasztaltam hasonló problémát, ezért azt mondanám, hogy egyik irányból üzleti szempontok motiváltak, másik irányból pedig az, hogy a szalon egészség centrikus irányvonalához igen jól passzol.

Miért pont az Indiso sóterápiát választotta?

Amikor lehetőségem nyílt az üzletben kialakítani egy helyiséget erre, akkor felkerestem az Indiso menedzsmentjét és meggyőző volt a profizmusuk. Tetszett, hogy orvosi háttérrel dolgoznak és az, hogy ezáltal is az említett profizmust árasztották magukból.

A naptárja percre be van táblázva. Hogyan fogja menedzselni emellett az új szolgáltatást?

Ez így van, folyamatosan, egész nap csúszásban vagyok. Mivel a Sóklinika menedzsmentje egész embert kíván, ezért úgy döntöttünk, hogy feleségem, Erdős Lívia lesz a Sóklinika vezetője, Ő aktívan részt vesz a Sóklinika menedzselésében, fogadja a vendégeket. Mivel egész nap itt vagyunk az üzletben, ezért hosszú nyitva tartással tudjuk fogadni a pácienseket.

Október 6-án nyitott az Indiso Sóklinika az Allure-ben, mik a tapasztalatok azóta?

3-4 hét alatt alakítottuk át a helyiséget, nagyon izgatottan vártunk a nyitást és az első 10 nap tapasztalata nagyon pozitív volt.  A vendégeim közül már sokan ismerték az Indiso-t, így könnyű volt népszerűsíteni.

Milyen céllal keresték fel eddig elsősorban az Indiso kezeléseket? A szépségszalon vendégei részéről milyen érdeklődés mutatkozott az Indiso iránt?

Kevesebben vannak azok, akik megelőzés miatt látogatnak el hozzánk, inkább a már meglévő tünetek kezelése miatt jönnek el a terápiára, kezelésre. Sportolói körökben azt érzékelem, hogy sokkal egészségtudatosabbak és ők már használják megelőzésre az egészségügyi száraz sóterápiát, hiszen ők tudják, hogy egy légúti betegség veszélybe sodorhatja a spotteljesítményt.

Milyen egyéb jövőbeli tervei vannak a szépségszalonnal, milyen szolgáltatásokkal szeretné még bővíteni a kínálatot?

Azt gondolom, hogy most elég összetett a szalon kínálata, ezeket szeretnénk fejleszteni és minél magasabb színvonalon működtetni. Szeretnénk a szolgáltatásainkat összevonni és csomagokat ajánlani vendégeinknek, hogy minél komplexebb szolgáltatásban részesüljenek. Emellett továbbra is szeretnénk tartani az egészség-szépségvonalat és nyitottak vagyunk mindenre, ami ehhez kapcsolódik.

 

Látogasson el új, rózsadombi Sóklinikánkra! 

További információ és elérhetőségek: